Stálá komise výboru České společnosti aktuárů (dále jen komise) k vydávání osvědčení vykonávat aktuárskou činnost (dále jen osvědčení) má 11 členů, zvolených na návrh výboru valnou hromadou společnosti. Na návrh výboru volí komise předsedu, místopředsedu a tajemníka. Činnost komise se řídí pravidly a podmínkami k vydávání osvědčení o způsobilosti vykonávat aktuárskou činnost přijatými valnou hromadou (dále jen pravidla) a tímto jednacím řádem.
1. Komise se schází k projednání žádostí uchazečů o vydání osvědčení nejméně dvakrát ročně. Data řádných zasedání se ve společnosti zveřejní. Komise bude svolána, požádá-li o to výbor společnosti. Zasedání komise svolává její předseda nebo jeho zástupce.
2. Komise přijímá rozhodnutí formou usnesení, o němž se hlasuje. Komise je schopna se usnášet, je-li na jednání přítomno alespoň 7 jejích členů. Pro udělení osvědčení je zapotřebí, aby uchazeč získal nadpoloviční počet přítomných kladných hlasů. Hlasování je tajné.
3. Jednání komise řídí její předseda nebo místopředseda nebo jimi pověřený zástupce.
4. K jednotlivým rozhodnutím o osvědčení se vede dokumentace, která obsahuje
a) písemnou žádost uchazeče
b) veškeré podklady připojené k žádosti
c) další písemnosti vztahující se k rozhodnutí
d) záznam o rozhodnutí komise k vydání osvědčení
5. Agendu komise obstarává tajemník komise. Dokumentace je vedena po dobu existence společnosti. Z jednání komise se pořizují zápisy, které obsahují seznam účastníků jednání, body jednání a přijatá usnesení. Zápis podepisuje předsedající a zapisovatel (tajemník).
6. O výsledku rozhodnutí informuje komise uchazeče do jednoho měsíce od projednání žádosti.